Традиційною є класифікація видів конструювання за матеріалами, з яких виготовляються об'єкти. Найбільш розробленим і потенційно важливим для розвитку дітей залишається конструювання з будівельного матеріалу та спеціальних конструкторів.
Завдяки багатофункціональності і водночас досить простим способам створення конструкцій будівельний матеріал починають використовувати у роботі з дітьми дуже рано (з двох років). Як зазначала З. Лиштван, жоден вид дитячої зображувальної діяльності не дає такої чіткості образу, як конструювання з будівельного матеріалу. Зображення в малюнку та ліпленні дається дитині нелегко. У процесі зведення споруди з будівельного матеріалу її думка спрямовується на процес конструювання предмета з уже готових і правильних за формою частин, що перебувають одна з одною у певному співвідношенні. Створення предмета в цьому виді конструювання досягається з меншими труднощами.
У конструюванні з будівельного матеріалу (завдяки певній формі його деталей і можливості їх перекомпонувати) діти можуть вдосконалювати свої конструкції. Цей вид конструювання сприяє виникненню у дітей інтересу до техніки. Дошкільнята дістають певні відомості технічного характеру, ознайомлюються з найпростішими властивостями геометричних тіл; у них розвивається спостережливість.
Конструювання з будівельного матеріалу сприяє розвиткові мислення дітей. Визначення у процесі спостереження конструктивних особливостей споруд, відтворення за зразком будівель (на початковому етапі оволодіння конструюванням з будівельного матеріалу) спонукає дитину порівнювати, аналізувати, синтезувати, встановлювати властивості і відмінності, привчає не задовольнятися випадковим розв'язанням конструктивного завдання, а знаходити більш доцільне.
.







Немає коментарів:
Дописати коментар